Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 600 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,4 %19,6 %504 00074 %
Yle TV25,7 %4,7 %414 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %1,8 %288 00042 %
Yle yhteensä27,9 %26,2 %556 00081 %
MTV324,0 %25,6 %508 00074 %
Sub4,7 %5,2 %337 00049 %
AVA5,3 %5,4 %280 00041 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,6 %79 00012 %
MTV yhteensä35,1 %36,8 %556 00081 %
Nelonen9,5 %13,5 %450 00066 %
Jim2,4 %2,2 %240 00035 %
Liv3,6 %3,2 %300 00044 %
Hero0,5 %0,3 %109 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,2 %516 00076 %
TV53,5 %2,7 %307 00045 %
Kutonen1,8 %1,5 %223 00033 %
Frii4,4 %4,9 %208 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0003 %
TLC2,5 %1,7 %155 00023 %
Warner Bros. Discovery12,4 %10,8 %430 00063 %
STAR Channel2,6 %2,7 %188 00028 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %181 00027 %
Disney Finland4,4 %4,3 %274 00040 %
Muut4,3 %2,7 %175 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %600 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.