Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 535 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %11,5 %234 00031 %
Yle TV27,1 %4,4 %204 00027 %
Yle Teema&Fem0,9 %1,2 %79 00011 %
Yle yhteensä18,2 %17,1 %320 00043 %
MTV314,6 %13,6 %266 00035 %
Sub5,9 %6,3 %194 00026 %
AVA1,9 %2,0 %70 0009 %
MTV:n maksukanavat2,8 %2,4 %68 0009 %
MTV yhteensä25,2 %24,4 %344 00046 %
Nelonen20,7 %28,4 %320 00043 %
Jim4,1 %4,1 %170 00023 %
Liv2,0 %1,8 %115 00015 %
Hero0,5 %0,5 %64 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä27,3 %34,7 %386 00051 %
TV55,7 %3,8 %184 00025 %
Kutonen3,9 %4,6 %143 00019 %
Frii1,3 %0,9 %73 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %00 %
TLC1,2 %1,0 %66 0009 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,4 %256 00034 %
STAR Channel3,9 %3,0 %131 00017 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %100 00013 %
Disney Finland7,2 %5,3 %184 00025 %
Muut10,2 %8,2 %171 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %535 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.