Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 547 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,1 %9,6 %254 00034 %
Yle TV210,4 %8,3 %289 00039 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,8 %125 00017 %
Yle yhteensä20,2 %19,7 %378 00051 %
MTV318,1 %20,1 %334 00045 %
Sub5,7 %5,3 %204 00027 %
AVA1,5 %1,2 %110 00015 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,4 %49 0007 %
MTV yhteensä26,2 %27,0 %388 00052 %
Nelonen19,5 %25,4 %342 00046 %
Jim4,1 %4,3 %175 00023 %
Liv2,2 %1,9 %141 00019 %
Hero0,7 %0,6 %65 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä26,5 %32,3 %392 00053 %
TV54,5 %3,2 %186 00025 %
Kutonen4,5 %4,2 %162 00022 %
Frii2,2 %2,1 %72 00010 %
The Discovery Channel0,4 %0,0 %15 0002 %
TLC1,1 %1,3 %76 00010 %
Warner Bros. Discovery12,7 %10,8 %275 00037 %
STAR Channel6,1 %4,9 %143 00019 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %108 00014 %
Disney Finland9,8 %7,3 %191 00026 %
Muut4,7 %2,9 %143 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %547 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.