Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %9,7 %524 00036 %
Yle TV28,6 %7,0 %546 00038 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,2 %286 00020 %
Yle yhteensä21,1 %19,8 %763 00053 %
MTV321,3 %24,9 %689 00048 %
Sub4,3 %3,9 %401 00028 %
AVA1,7 %1,4 %250 00017 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,3 %91 0006 %
MTV yhteensä28,4 %30,5 %780 00054 %
Nelonen18,4 %24,5 %672 00046 %
Jim3,8 %3,6 %328 00023 %
Liv2,4 %2,5 %310 00021 %
Hero0,6 %0,7 %100 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä25,1 %31,2 %787 00054 %
TV53,5 %2,5 %359 00025 %
Kutonen4,0 %3,2 %284 00020 %
Frii2,6 %2,3 %160 00011 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %29 0002 %
TLC3,3 %2,1 %195 00014 %
Warner Bros. Discovery13,6 %10,0 %559 00039 %
STAR Channel4,6 %3,7 %254 00018 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %190 00013 %
Disney Finland7,5 %5,4 %348 00024 %
Muut4,5 %3,0 %285 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 097 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.