Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %22,8 %2 876 00057 %
Yle TV27,9 %7,4 %2 736 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,5 %1 911 00038 %
Yle yhteensä36,0 %33,6 %3 418 00068 %
MTV323,2 %27,6 %3 124 00062 %
Sub3,4 %3,4 %1 955 00039 %
AVA2,5 %2,0 %1 383 00027 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,1 %555 00011 %
MTV yhteensä30,0 %33,2 %3 399 00067 %
Nelonen9,9 %13,6 %2 907 00057 %
Jim2,3 %1,9 %1 572 00031 %
Liv2,2 %2,0 %1 493 00030 %
Hero0,5 %0,5 %571 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,1 %3 212 00063 %
TV52,9 %2,2 %1 735 00034 %
Kutonen2,6 %2,2 %1 411 00028 %
Frii2,7 %2,7 %966 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %89 0002 %
TLC1,9 %1,5 %953 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %8,7 %2 429 00048 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 157 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 115 00022 %
Disney Finland4,8 %3,8 %1 663 00033 %
Muut4,0 %2,6 %1 297 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 100 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.