Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %22,5 %1 390 00052 %
Yle TV210,0 %9,2 %1 475 00055 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %907 00034 %
Yle yhteensä36,6 %34,6 %1 725 00064 %
MTV318,9 %22,9 %1 536 00057 %
Sub4,4 %4,5 %1 057 00039 %
AVA1,9 %1,7 %627 00023 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %274 00010 %
MTV yhteensä26,1 %29,4 %1 696 00063 %
Nelonen10,8 %14,8 %1 540 00057 %
Jim2,9 %2,4 %876 00033 %
Liv1,9 %1,6 %691 00026 %
Hero0,6 %0,6 %286 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,4 %1 681 00063 %
TV53,1 %2,5 %934 00035 %
Kutonen3,7 %3,4 %815 00030 %
Frii2,0 %2,1 %457 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %61 0002 %
TLC0,6 %0,6 %412 00015 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,7 %1 270 00047 %
STAR Channel2,9 %2,5 %661 00025 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %654 00024 %
Disney Finland6,6 %5,2 %940 00035 %
Muut4,8 %2,7 %680 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 116 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.