Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 514 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 55 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,8 %6,9 %163 00017 %
Yle TV212,8 %8,8 %233 00025 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %71 0008 %
Yle yhteensä21,1 %17,2 %318 00034 %
MTV318,4 %23,4 %258 00027 %
Sub4,3 %3,0 %146 00015 %
AVA1,4 %1,6 %59 0006 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,2 %19 0002 %
MTV yhteensä24,7 %28,2 %331 00035 %
Nelonen25,6 %31,2 %297 00032 %
Jim1,5 %1,4 %69 0007 %
Liv2,5 %3,5 %78 0008 %
Hero0,3 %0,3 %24 0003 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä29,8 %36,4 %333 00035 %
TV53,5 %3,2 %110 00012 %
Kutonen1,6 %0,8 %96 00010 %
Frii1,0 %0,5 %31 0003 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC2,7 %1,9 %51 0005 %
Warner Bros. Discovery8,8 %6,5 %194 00021 %
STAR Channel7,4 %8,1 %106 00011 %
National Geographic Channel0,7 %0,9 %63 0007 %
Disney Finland8,2 %9,0 %145 00015 %
Muut7,4 %2,6 %101 00011 %
Yhteensä100,0 %100,0 %514 00055 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.