Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %22,9 %1 531 00060 %
Yle TV26,6 %5,9 %1 355 00053 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,9 %1 023 00040 %
Yle yhteensä35,8 %32,7 %1 798 00070 %
MTV327,1 %31,9 %1 662 00065 %
Sub2,5 %2,5 %938 00037 %
AVA3,0 %2,3 %761 00030 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,1 %286 00011 %
MTV yhteensä33,5 %36,7 %1 800 00070 %
Nelonen9,1 %12,6 %1 465 00057 %
Jim1,8 %1,4 %717 00028 %
Liv2,4 %2,4 %820 00032 %
Hero0,4 %0,5 %285 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,9 %1 638 00064 %
TV52,6 %1,9 %839 00033 %
Kutonen1,5 %1,1 %607 00024 %
Frii3,2 %3,2 %509 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC3,2 %2,3 %558 00022 %
Warner Bros. Discovery10,9 %8,8 %1 205 00047 %
STAR Channel1,6 %1,4 %517 00020 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %470 00018 %
Disney Finland3,2 %2,6 %753 00029 %
Muut3,3 %2,4 %648 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 136 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.