Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %29,1 %528 00091 %
Yle TV29,4 %9,5 %490 00085 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %411 00071 %
Yle yhteensä43,5 %42,1 %536 00093 %
MTV319,6 %24,9 %509 00088 %
Sub3,8 %4,4 %367 00064 %
AVA2,3 %2,1 %267 00046 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,2 %144 00025 %
MTV yhteensä26,7 %31,5 %518 00090 %
Nelonen6,6 %9,0 %456 00079 %
Jim2,6 %1,6 %323 00056 %
Liv1,8 %1,4 %278 00048 %
Hero0,6 %0,5 %117 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,6 %490 00085 %
TV52,6 %2,3 %328 00057 %
Kutonen3,3 %2,9 %290 00050 %
Frii1,9 %1,8 %197 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %14 0002 %
TLC0,4 %0,4 %179 00031 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,7 %407 00070 %
STAR Channel1,5 %1,0 %199 00034 %
National Geographic Channel4,2 %2,7 %261 00045 %
Disney Finland5,7 %3,7 %298 00052 %
Muut3,8 %2,5 %251 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.