Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 546 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %28,6 %530 00092 %
Yle TV212,9 %5,1 %493 00085 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %415 00072 %
Yle yhteensä48,3 %36,9 %534 00092 %
MTV317,4 %25,2 %512 00089 %
Sub3,9 %4,7 %413 00071 %
AVA1,7 %1,8 %278 00048 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,3 %133 00023 %
MTV yhteensä25,0 %34,0 %527 00091 %
Nelonen9,0 %11,6 %491 00085 %
Jim1,8 %2,0 %324 00056 %
Liv1,3 %1,1 %302 00052 %
Hero0,5 %0,7 %132 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,3 %506 00088 %
TV52,5 %2,9 %311 00054 %
Kutonen2,3 %2,6 %277 00048 %
Frii1,7 %1,9 %201 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %13 0002 %
TLC0,3 %0,4 %169 00029 %
Warner Bros. Discovery7,0 %7,9 %419 00072 %
STAR Channel1,2 %1,3 %226 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %240 00042 %
Disney Finland4,4 %3,8 %321 00055 %
Muut3,3 %3,0 %239 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %546 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.