Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %28,3 %1 199 00092 %
Yle TV210,9 %4,6 %1 085 00083 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,5 %915 00070 %
Yle yhteensä46,6 %36,4 %1 205 00093 %
MTV322,9 %30,4 %1 166 00090 %
Sub2,8 %3,2 %819 00063 %
AVA2,1 %1,8 %614 00047 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,2 %247 00019 %
MTV yhteensä29,1 %36,6 %1 187 00091 %
Nelonen8,5 %11,2 %1 050 00081 %
Jim1,4 %1,5 %638 00049 %
Liv1,4 %1,4 %631 00048 %
Hero0,4 %0,5 %255 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,6 %1 096 00084 %
TV52,5 %2,6 %630 00048 %
Kutonen1,6 %1,7 %517 00040 %
Frii1,8 %2,2 %399 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC1,2 %1,2 %391 00030 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,7 %851 00065 %
STAR Channel0,8 %0,9 %416 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %419 00032 %
Disney Finland3,0 %2,6 %582 00045 %
Muut2,5 %2,6 %468 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.