Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %31,5 %1 220 00094 %
Yle TV218,9 %5,9 %1 139 00087 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %940 00072 %
Yle yhteensä55,4 %40,5 %1 240 00095 %
MTV320,0 %28,9 %1 182 00091 %
Sub1,9 %2,3 %791 00061 %
AVA1,9 %2,0 %620 00048 %
MTV:n maksukanavat1,0 %1,0 %292 00022 %
MTV yhteensä24,9 %34,2 %1 190 00091 %
Nelonen3,9 %6,2 %959 00074 %
Jim1,2 %1,6 %644 00049 %
Liv1,3 %1,5 %642 00049 %
Hero0,5 %0,7 %269 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,9 %10,0 %1 038 00080 %
TV52,5 %3,5 %747 00057 %
Kutonen2,2 %2,7 %535 00041 %
Frii1,6 %2,4 %424 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0002 %
TLC1,1 %1,3 %403 00031 %
Warner Bros. Discovery7,8 %10,2 %876 00067 %
STAR Channel0,8 %1,1 %395 00030 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %477 00037 %
Disney Finland2,9 %2,6 %603 00046 %
Muut2,8 %3,2 %597 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 255 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.