Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 548 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %9,8 %302 00043 %
Yle TV220,4 %7,5 %332 00047 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,0 %116 00017 %
Yle yhteensä35,9 %18,4 %407 00058 %
MTV321,0 %31,7 %389 00056 %
Sub2,9 %4,1 %184 00026 %
AVA2,7 %2,9 %181 00026 %
MTV:n maksukanavat1,7 %2,1 %75 00011 %
MTV yhteensä28,4 %40,8 %448 00064 %
Nelonen9,8 %15,4 %332 00048 %
Jim2,7 %2,9 %157 00022 %
Liv2,8 %3,5 %167 00024 %
Hero0,4 %0,7 %60 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %22,5 %382 00055 %
TV53,4 %4,3 %189 00027 %
Kutonen1,9 %1,9 %120 00017 %
Frii2,8 %2,4 %93 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0002 %
TLC5,2 %4,1 %127 00018 %
Warner Bros. Discovery13,3 %12,7 %307 00044 %
STAR Channel1,8 %2,1 %122 00017 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %108 00015 %
Disney Finland3,8 %3,6 %188 00027 %
Muut4,2 %3,4 %145 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %548 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.