Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 481 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,2 %3 169 00058 %
Yle TV217,8 %6,2 %3 166 00058 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %1 924 00035 %
Yle yhteensä47,3 %32,7 %3 741 00069 %
MTV320,0 %28,4 %3 483 00064 %
Sub2,7 %3,2 %2 159 00040 %
AVA2,0 %2,3 %1 553 00029 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,9 %865 00016 %
MTV yhteensä26,4 %35,7 %3 771 00069 %
Nelonen5,7 %8,9 %2 930 00054 %
Jim1,6 %2,1 %1 712 00032 %
Liv1,6 %1,8 %1 629 00030 %
Hero0,4 %0,6 %598 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %13,4 %3 312 00061 %
TV53,5 %4,4 %2 078 00038 %
Kutonen2,6 %2,9 %1 528 00028 %
Frii2,1 %2,6 %1 060 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %111 0002 %
TLC1,5 %1,4 %1 007 00019 %
Warner Bros. Discovery9,9 %11,7 %2 740 00050 %
STAR Channel1,5 %2,0 %1 203 00022 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %1 243 00023 %
Disney Finland3,8 %3,7 %1 787 00033 %
Muut4,4 %4,1 %1 621 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 481 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.