Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,9 %1 536 00057 %
Yle TV219,8 %7,0 %1 562 00058 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,4 %943 00035 %
Yle yhteensä48,9 %33,2 %1 831 00068 %
MTV316,3 %24,1 %1 629 00061 %
Sub3,1 %4,0 %1 118 00042 %
AVA1,6 %2,1 %670 00025 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,8 %465 00017 %
MTV yhteensä23,2 %32,9 %1 791 00067 %
Nelonen5,5 %8,4 %1 417 00053 %
Jim1,9 %2,7 %935 00035 %
Liv1,3 %1,5 %743 00028 %
Hero0,3 %0,5 %283 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %13,0 %1 630 00061 %
TV53,6 %5,1 %1 068 00040 %
Kutonen3,7 %4,4 %865 00032 %
Frii1,6 %1,9 %476 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %53 0002 %
TLC0,4 %0,5 %431 00016 %
Warner Bros. Discovery9,7 %12,3 %1 356 00050 %
STAR Channel2,0 %2,7 %655 00024 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %700 00026 %
Disney Finland5,0 %5,1 %958 00036 %
Muut5,6 %5,5 %860 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 189 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.