Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,9 %10,2 %610 00042 %
Yle TV219,0 %7,2 %681 00047 %
Yle Teema&Fem1,0 %1,0 %218 00015 %
Yle yhteensä34,0 %18,4 %834 00058 %
MTV319,7 %28,7 %771 00053 %
Sub4,2 %5,5 %443 00031 %
AVA2,0 %2,1 %296 00020 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,7 %189 00013 %
MTV yhteensä28,8 %40,0 %899 00062 %
Nelonen9,7 %14,4 %684 00047 %
Jim2,9 %3,6 %354 00024 %
Liv2,7 %3,4 %319 00022 %
Hero0,4 %0,5 %109 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %21,8 %809 00056 %
TV54,9 %5,8 %414 00029 %
Kutonen3,0 %2,8 %301 00021 %
Frii2,0 %1,7 %162 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0002 %
TLC2,9 %2,4 %221 00015 %
Warner Bros. Discovery12,8 %12,6 %637 00044 %
STAR Channel2,6 %2,6 %276 00019 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %205 00014 %
Disney Finland4,4 %4,1 %390 00027 %
Muut5,9 %5,2 %359 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 149 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.