Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 292 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,5 %1 634 00059 %
Yle TV215,8 %5,6 %1 604 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,1 %982 00036 %
Yle yhteensä45,7 %32,2 %1 910 00070 %
MTV323,6 %32,2 %1 854 00068 %
Sub2,2 %2,5 %1 042 00038 %
AVA2,5 %2,4 %882 00032 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,0 %399 00015 %
MTV yhteensä29,6 %38,1 %1 980 00072 %
Nelonen5,9 %9,3 %1 513 00055 %
Jim1,4 %1,7 %777 00028 %
Liv1,8 %2,1 %885 00032 %
Hero0,5 %0,6 %315 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %13,7 %1 682 00061 %
TV53,3 %3,9 %1 010 00037 %
Kutonen1,5 %1,6 %663 00024 %
Frii2,6 %3,3 %585 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %58 0002 %
TLC2,6 %2,3 %577 00021 %
Warner Bros. Discovery10,2 %11,2 %1 384 00050 %
STAR Channel1,1 %1,4 %549 00020 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %543 00020 %
Disney Finland2,6 %2,5 %829 00030 %
Muut3,2 %3,0 %762 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 292 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.