Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 625 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %20,3 %536 00078 %
Yle TV215,8 %7,2 %486 00070 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,1 %331 00048 %
Yle yhteensä40,7 %29,6 %589 00085 %
MTV317,1 %23,2 %518 00075 %
Sub3,6 %4,3 %386 00056 %
AVA1,9 %2,3 %258 00037 %
MTV:n maksukanavat2,7 %3,0 %146 00021 %
MTV yhteensä25,3 %32,8 %577 00084 %
Nelonen6,1 %9,1 %427 00062 %
Jim2,5 %3,1 %328 00048 %
Liv1,4 %1,3 %238 00034 %
Hero0,2 %0,3 %93 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %13,9 %487 00071 %
TV54,4 %5,4 %394 00057 %
Kutonen4,4 %4,9 %321 00047 %
Frii2,2 %2,5 %197 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0003 %
TLC0,5 %0,5 %155 00022 %
Warner Bros. Discovery11,9 %13,7 %471 00068 %
STAR Channel2,4 %2,9 %236 00034 %
National Geographic Channel3,2 %3,0 %283 00041 %
Disney Finland5,6 %5,9 %350 00051 %
Muut8,1 %6,4 %267 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %625 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.