Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,2 %20,7 %520 00075 %
Yle TV27,0 %5,8 %453 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %299 00043 %
Yle yhteensä31,1 %29,0 %563 00082 %
MTV319,0 %22,4 %524 00076 %
Sub5,6 %5,3 %405 00059 %
AVA1,9 %2,0 %277 00040 %
MTV:n maksukanavat2,5 %3,2 %144 00021 %
MTV yhteensä29,0 %32,9 %584 00085 %
Nelonen7,9 %10,1 %437 00063 %
Jim3,1 %3,3 %308 00045 %
Liv1,8 %1,6 %248 00036 %
Hero0,7 %0,7 %116 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,8 %505 00073 %
TV54,7 %4,9 %379 00055 %
Kutonen4,9 %4,3 %346 00050 %
Frii1,9 %2,1 %163 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0003 %
TLC0,7 %0,4 %137 00020 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,8 %461 00067 %
STAR Channel3,2 %3,1 %219 00032 %
National Geographic Channel3,8 %3,1 %253 00037 %
Disney Finland7,0 %6,2 %322 00047 %
Muut8,5 %6,5 %276 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.