Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %32,3 %1 228 00094 %
Yle TV26,7 %4,8 %1 067 00082 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,0 %894 00069 %
Yle yhteensä43,3 %40,1 %1 243 00095 %
MTV324,8 %29,2 %1 188 00091 %
Sub3,7 %4,0 %801 00061 %
AVA2,3 %2,0 %631 00048 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,5 %323 00025 %
MTV yhteensä32,4 %36,8 %1 214 00093 %
Nelonen4,8 %5,8 %957 00074 %
Jim1,7 %1,5 %608 00047 %
Liv1,3 %1,2 %602 00046 %
Hero0,6 %0,8 %258 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,2 %1 054 00081 %
TV52,9 %2,7 %702 00054 %
Kutonen2,1 %1,8 %546 00042 %
Frii2,2 %2,6 %442 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0002 %
TLC1,6 %1,5 %410 00032 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,6 %884 00068 %
STAR Channel1,2 %1,2 %442 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,6 %494 00038 %
Disney Finland4,0 %2,8 %647 00050 %
Muut3,7 %3,4 %568 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.