Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 964 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,8 %1 432 00057 %
Yle TV27,6 %5,1 %1 231 00049 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %826 00033 %
Yle yhteensä35,7 %32,5 %1 592 00064 %
MTV320,1 %24,2 %1 508 00060 %
Sub5,1 %5,3 %1 100 00044 %
AVA2,0 %2,0 %696 00028 %
MTV:n maksukanavat2,2 %3,0 %427 00017 %
MTV yhteensä29,4 %34,5 %1 687 00068 %
Nelonen6,6 %8,2 %1 286 00051 %
Jim2,9 %2,8 %846 00034 %
Liv1,7 %1,5 %739 00030 %
Hero0,6 %0,7 %290 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,2 %1 501 00060 %
TV54,1 %4,2 %965 00039 %
Kutonen4,0 %3,5 %853 00034 %
Frii2,0 %2,1 %472 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %48 0002 %
TLC0,6 %0,5 %431 00017 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,3 %1 274 00051 %
STAR Channel3,2 %3,1 %649 00026 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %626 00025 %
Disney Finland7,0 %5,8 %904 00036 %
Muut6,6 %5,7 %790 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 964 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.