Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 995 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,7 %1 452 00058 %
Yle TV27,2 %5,4 %1 298 00052 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %880 00035 %
Yle yhteensä35,6 %33,4 %1 637 00066 %
MTV320,1 %24,0 %1 570 00063 %
Sub5,0 %4,8 %1 092 00044 %
AVA2,2 %2,1 %661 00026 %
MTV:n maksukanavat2,5 %3,0 %351 00014 %
MTV yhteensä29,8 %33,9 %1 706 00068 %
Nelonen5,6 %7,0 %1 253 00050 %
Jim3,3 %3,1 %938 00038 %
Liv1,6 %1,5 %746 00030 %
Hero0,7 %0,9 %312 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,5 %1 479 00059 %
TV54,1 %4,6 %1 013 00041 %
Kutonen3,7 %3,5 %868 00035 %
Frii2,4 %2,0 %473 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC0,5 %0,4 %412 00017 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,6 %1 241 00050 %
STAR Channel3,4 %3,3 %727 00029 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %731 00029 %
Disney Finland7,4 %6,0 %993 00040 %
Muut6,8 %5,8 %780 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 995 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.