Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 622 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,2 %20,7 %502 00073 %
Yle TV25,3 %4,0 %406 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %327 00048 %
Yle yhteensä27,9 %27,3 %548 00080 %
MTV325,7 %28,7 %544 00079 %
Sub3,6 %2,9 %347 00051 %
AVA3,6 %3,7 %278 00041 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,2 %123 00018 %
MTV yhteensä34,5 %36,4 %581 00085 %
Nelonen9,1 %11,3 %461 00067 %
Jim2,3 %2,1 %282 00041 %
Liv2,0 %2,0 %247 00036 %
Hero0,5 %0,4 %99 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,9 %512 00075 %
TV55,1 %4,7 %349 00051 %
Kutonen1,9 %1,8 %215 00031 %
Frii5,0 %4,9 %208 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %4 0001 %
TLC3,1 %1,7 %171 00025 %
Warner Bros. Discovery15,1 %13,2 %430 00063 %
STAR Channel3,2 %3,1 %245 00036 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %241 00035 %
Disney Finland4,9 %4,6 %343 00050 %
Muut4,7 %3,2 %203 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %622 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.