Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 553 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %31,9 %535 00093 %
Yle TV27,4 %5,7 %486 00084 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,8 %407 00070 %
Yle yhteensä42,7 %41,4 %547 00095 %
MTV320,3 %24,5 %524 00091 %
Sub4,5 %4,4 %413 00071 %
AVA2,5 %2,2 %277 00048 %
MTV:n maksukanavat1,8 %2,1 %118 00020 %
MTV yhteensä29,1 %33,2 %524 00091 %
Nelonen4,1 %4,5 %438 00076 %
Jim3,0 %2,7 %345 00060 %
Liv1,6 %1,3 %300 00052 %
Hero0,9 %1,2 %146 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %9,7 %473 00082 %
TV52,8 %3,3 %359 00062 %
Kutonen3,0 %2,5 %318 00055 %
Frii2,3 %2,0 %202 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0003 %
TLC0,4 %0,3 %166 00029 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,3 %415 00072 %
STAR Channel1,9 %2,2 %259 00045 %
National Geographic Channel4,5 %2,7 %305 00053 %
Disney Finland6,3 %4,8 %356 00062 %
Muut4,5 %4,0 %269 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %553 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.