Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,5 %1 514 00056 %
Yle TV27,7 %5,5 %1 403 00052 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %896 00033 %
Yle yhteensä35,7 %33,3 %1 756 00065 %
MTV320,1 %24,1 %1 663 00062 %
Sub5,0 %4,8 %1 134 00042 %
AVA2,1 %2,1 %664 00025 %
MTV:n maksukanavat2,5 %3,0 %361 00013 %
MTV yhteensä29,7 %34,1 %1 807 00067 %
Nelonen5,8 %7,0 %1 338 00050 %
Jim3,2 %3,1 %955 00036 %
Liv1,6 %1,5 %778 00029 %
Hero0,7 %0,9 %316 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,6 %1 574 00059 %
TV54,1 %4,6 %1 052 00039 %
Kutonen3,6 %3,5 %882 00033 %
Frii2,4 %2,0 %476 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC0,4 %0,4 %417 00016 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,5 %1 288 00048 %
STAR Channel3,4 %3,3 %749 00028 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %747 00028 %
Disney Finland7,3 %6,0 %1 029 00038 %
Muut6,8 %5,8 %837 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 142 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.