Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 390 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,7 %3 062 00056 %
Yle TV26,9 %4,8 %2 787 00051 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,1 %1 846 00034 %
Yle yhteensä35,6 %32,6 %3 571 00066 %
MTV323,9 %28,0 %3 477 00064 %
Sub3,9 %3,6 %2 231 00041 %
AVA2,7 %2,5 %1 519 00028 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,1 %737 00014 %
MTV yhteensä32,5 %36,2 %3 792 00070 %
Nelonen6,5 %8,1 %2 755 00051 %
Jim2,5 %2,4 %1 828 00034 %
Liv2,0 %1,8 %1 631 00030 %
Hero0,7 %0,8 %666 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,1 %3 252 00060 %
TV53,9 %4,0 %2 068 00038 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 538 00028 %
Frii2,8 %2,6 %1 039 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %81 0001 %
TLC1,8 %1,5 %949 00017 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,5 %2 605 00048 %
STAR Channel2,6 %2,6 %1 425 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 314 00024 %
Disney Finland5,3 %4,5 %1 964 00036 %
Muut5,2 %4,6 %1 568 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 390 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.