Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %25,2 %3 174 00058 %
Yle TV28,3 %7,5 %2 982 00055 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %1 880 00035 %
Yle yhteensä37,3 %35,4 %3 739 00069 %
MTV323,1 %27,1 %3 412 00063 %
Sub4,3 %4,4 %2 375 00044 %
AVA3,1 %2,9 %1 663 00031 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,8 %762 00014 %
MTV yhteensä32,4 %36,2 %3 792 00070 %
Nelonen6,0 %7,0 %2 779 00051 %
Jim2,2 %2,2 %1 750 00032 %
Liv1,8 %1,6 %1 620 00030 %
Hero0,6 %0,8 %649 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,6 %3 288 00061 %
TV53,8 %3,9 %2 063 00038 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 549 00029 %
Frii2,6 %2,5 %1 070 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %75 0001 %
TLC1,7 %1,2 %1 014 00019 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,9 %2 679 00049 %
STAR Channel2,6 %2,3 %1 393 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 270 00023 %
Disney Finland5,2 %4,1 %1 939 00036 %
Muut4,8 %4,0 %1 560 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 471 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.