Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 006 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,0 %1 509 00060 %
Yle TV29,2 %9,2 %1 403 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %894 00036 %
Yle yhteensä37,9 %36,8 %1 724 00069 %
MTV319,5 %23,0 %1 564 00063 %
Sub5,6 %5,8 %1 181 00047 %
AVA2,5 %2,5 %756 00030 %
MTV:n maksukanavat2,3 %2,6 %404 00016 %
MTV yhteensä29,9 %34,0 %1 736 00070 %
Nelonen5,5 %6,3 %1 258 00050 %
Jim2,6 %2,7 %902 00036 %
Liv1,6 %1,3 %764 00031 %
Hero0,7 %1,0 %339 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,3 %1 529 00061 %
TV53,9 %4,2 %1 014 00041 %
Kutonen3,4 %3,1 %828 00033 %
Frii2,0 %1,9 %497 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %41 0002 %
TLC0,5 %0,4 %403 00016 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,5 %1 297 00052 %
STAR Channel3,3 %2,9 %738 00030 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %695 00028 %
Disney Finland6,9 %5,3 %995 00040 %
Muut6,0 %4,9 %788 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 006 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.