Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %13,1 %577 00040 %
Yle TV210,5 %8,9 %587 00041 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,0 %171 00012 %
Yle yhteensä23,5 %23,0 %799 00055 %
MTV323,2 %26,4 %761 00053 %
Sub6,0 %7,1 %477 00033 %
AVA2,4 %2,4 %326 00023 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,1 %135 0009 %
MTV yhteensä34,4 %39,0 %882 00061 %
Nelonen9,2 %10,1 %596 00041 %
Jim2,9 %3,4 %335 00023 %
Liv1,8 %2,1 %291 00020 %
Hero0,6 %0,8 %106 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,5 %744 00051 %
TV54,6 %4,6 %360 00025 %
Kutonen3,4 %3,3 %270 00019 %
Frii3,1 %2,2 %147 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,7 %1,9 %211 00015 %
Warner Bros. Discovery13,8 %12,0 %575 00040 %
STAR Channel4,9 %3,7 %278 00019 %
National Geographic Channel2,7 %2,2 %209 00014 %
Disney Finland7,5 %5,9 %409 00028 %
Muut8,2 %6,1 %318 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 130 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.