Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,3 %11,4 %531 00037 %
Yle TV28,6 %4,1 %502 00035 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,5 %200 00014 %
Yle yhteensä20,4 %17,0 %731 00050 %
MTV325,5 %30,1 %752 00052 %
Sub6,3 %6,7 %414 00029 %
AVA2,5 %2,0 %248 00017 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,1 %165 00011 %
MTV yhteensä37,2 %41,8 %873 00060 %
Nelonen8,9 %11,3 %615 00042 %
Jim3,5 %4,5 %349 00024 %
Liv2,8 %3,0 %318 00022 %
Hero0,7 %0,8 %86 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,5 %746 00051 %
TV55,9 %5,2 %366 00025 %
Kutonen2,8 %2,8 %254 00018 %
Frii2,6 %1,6 %134 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC2,8 %1,8 %164 00011 %
Warner Bros. Discovery14,0 %11,4 %548 00038 %
STAR Channel4,2 %3,6 %258 00018 %
National Geographic Channel2,0 %1,7 %158 00011 %
Disney Finland6,2 %5,3 %329 00023 %
Muut8,0 %7,1 %342 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 094 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.