Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %25,4 %3 065 00056 %
Yle TV27,0 %4,8 %2 747 00051 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,4 %1 800 00033 %
Yle yhteensä36,2 %33,6 %3 559 00066 %
MTV324,4 %28,6 %3 349 00062 %
Sub4,0 %3,8 %2 152 00040 %
AVA3,2 %2,9 %1 510 00028 %
MTV:n maksukanavat2,4 %1,6 %805 00015 %
MTV yhteensä34,0 %36,9 %3 690 00068 %
Nelonen6,0 %7,2 %2 738 00050 %
Jim2,4 %2,5 %1 778 00033 %
Liv1,9 %1,7 %1 628 00030 %
Hero0,6 %0,8 %575 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %12,2 %3 199 00059 %
TV54,0 %4,2 %1 989 00037 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 440 00026 %
Frii2,3 %2,4 %1 022 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %75 0001 %
TLC1,7 %1,4 %928 00017 %
Warner Bros. Discovery10,3 %10,1 %2 562 00047 %
STAR Channel2,2 %2,4 %1 404 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 183 00022 %
Disney Finland4,8 %4,0 %1 895 00035 %
Muut4,6 %4,1 %1 568 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 344 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.