Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %31,8 %1 233 00095 %
Yle TV26,2 %4,7 %1 077 00083 %
Yle Teema&Fem5,0 %4,1 %929 00071 %
Yle yhteensä42,6 %40,6 %1 247 00096 %
MTV325,2 %29,6 %1 196 00092 %
Sub2,9 %2,4 %818 00063 %
AVA3,5 %3,2 %638 00049 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,1 %317 00024 %
MTV yhteensä33,6 %36,3 %1 209 00093 %
Nelonen4,6 %5,3 %998 00077 %
Jim2,0 %1,7 %690 00053 %
Liv1,7 %1,4 %682 00052 %
Hero0,7 %1,0 %268 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,4 %1 081 00083 %
TV52,9 %3,2 %739 00057 %
Kutonen1,8 %1,6 %573 00044 %
Frii1,9 %2,2 %468 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,5 %1,4 %420 00032 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,4 %880 00068 %
STAR Channel1,2 %1,4 %544 00042 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %539 00041 %
Disney Finland4,0 %3,0 %753 00058 %
Muut3,2 %2,7 %547 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 263 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.