Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 635 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %22,2 %507 00073 %
Yle TV26,9 %6,1 %430 00062 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,0 %321 00047 %
Yle yhteensä33,1 %32,2 %560 00081 %
MTV321,0 %23,2 %525 00076 %
Sub6,2 %5,6 %388 00056 %
AVA2,6 %2,6 %277 00040 %
MTV:n maksukanavat3,0 %2,0 %133 00019 %
MTV yhteensä32,7 %33,5 %583 00085 %
Nelonen5,7 %7,1 %404 00059 %
Jim3,4 %3,7 %335 00049 %
Liv1,6 %1,2 %251 00036 %
Hero0,7 %0,7 %103 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %12,7 %496 00072 %
TV55,3 %6,0 %379 00055 %
Kutonen3,3 %3,4 %279 00040 %
Frii2,1 %2,1 %192 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %21 0003 %
TLC0,8 %0,7 %137 00020 %
Warner Bros. Discovery11,6 %12,2 %450 00065 %
STAR Channel3,3 %3,4 %252 00037 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %223 00032 %
Disney Finland6,5 %5,4 %342 00050 %
Muut6,0 %5,3 %269 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %635 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.