Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 563 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %10,2 %260 00035 %
Yle TV210,0 %4,7 %252 00034 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,4 %83 00011 %
Yle yhteensä20,9 %16,4 %374 00050 %
MTV322,7 %26,9 %375 00050 %
Sub8,4 %8,4 %230 00031 %
AVA1,9 %1,8 %100 00013 %
MTV:n maksukanavat3,2 %3,2 %91 00012 %
MTV yhteensä36,3 %40,4 %448 00060 %
Nelonen7,7 %9,2 %299 00040 %
Jim3,0 %4,4 %165 00022 %
Liv2,0 %2,4 %136 00018 %
Hero0,7 %0,8 %45 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,8 %366 00049 %
TV57,7 %6,9 %203 00027 %
Kutonen3,8 %3,8 %146 00020 %
Frii1,5 %1,4 %63 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC0,8 %0,8 %65 0009 %
Warner Bros. Discovery13,8 %13,0 %303 00041 %
STAR Channel5,4 %4,1 %127 00017 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %85 00011 %
Disney Finland7,9 %6,0 %160 00021 %
Muut9,6 %9,8 %193 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %563 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.