Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 697 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %30,9 %684 00094 %
Yle TV25,6 %4,6 %572 00079 %
Yle Teema&Fem5,9 %4,5 %503 00069 %
Yle yhteensä42,5 %40,1 %691 00095 %
MTV328,2 %32,4 %665 00092 %
Sub1,9 %1,4 %411 00057 %
AVA4,0 %3,5 %363 00050 %
MTV:n maksukanavat1,7 %0,8 %157 00022 %
MTV yhteensä35,8 %38,0 %670 00092 %
Nelonen5,0 %5,5 %549 00076 %
Jim1,6 %1,4 %349 00048 %
Liv2,1 %1,8 %370 00051 %
Hero0,7 %0,9 %134 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %9,6 %587 00081 %
TV52,6 %2,6 %383 00053 %
Kutonen1,0 %1,0 %269 00037 %
Frii1,9 %2,3 %258 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC2,5 %2,2 %252 00035 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,1 %457 00063 %
STAR Channel0,7 %1,0 %272 00038 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %242 00033 %
Disney Finland2,3 %2,0 %380 00052 %
Muut2,5 %2,5 %276 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %697 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.