Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 531 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %12,6 %272 00039 %
Yle TV27,2 %3,5 %250 00036 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %117 00017 %
Yle yhteensä19,8 %17,6 %357 00051 %
MTV328,3 %33,1 %377 00054 %
Sub4,0 %5,0 %184 00026 %
AVA3,2 %2,2 %148 00021 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,9 %74 00011 %
MTV yhteensä38,1 %43,2 %425 00061 %
Nelonen10,1 %13,4 %316 00045 %
Jim3,9 %4,6 %185 00026 %
Liv3,6 %3,5 %183 00026 %
Hero0,8 %0,7 %42 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %22,2 %381 00054 %
TV54,0 %3,6 %163 00023 %
Kutonen1,8 %1,8 %108 00015 %
Frii3,7 %1,8 %71 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC4,8 %2,7 %99 00014 %
Warner Bros. Discovery14,3 %9,9 %245 00035 %
STAR Channel2,9 %3,1 %131 00019 %
National Geographic Channel1,5 %1,5 %73 00010 %
Disney Finland4,4 %4,6 %169 00024 %
Muut6,4 %4,5 %148 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %531 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.