Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %11,8 %283 00040 %
Yle TV29,9 %6,7 %276 00039 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,9 %105 00015 %
Yle yhteensä20,9 %20,4 %399 00057 %
MTV328,6 %32,6 %376 00054 %
Sub4,1 %4,3 %183 00026 %
AVA2,1 %1,8 %136 00019 %
MTV:n maksukanavat2,4 %3,2 %76 00011 %
MTV yhteensä37,2 %41,8 %442 00063 %
Nelonen10,7 %13,6 %302 00043 %
Jim3,4 %2,4 %178 00025 %
Liv3,2 %3,0 %171 00024 %
Hero0,3 %0,6 %35 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %19,5 %367 00052 %
TV54,2 %3,6 %191 00027 %
Kutonen2,1 %2,3 %126 00018 %
Frii2,8 %1,4 %91 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0002 %
TLC5,3 %3,5 %120 00017 %
Warner Bros. Discovery14,4 %10,9 %311 00044 %
STAR Channel3,9 %3,6 %127 00018 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %83 00012 %
Disney Finland5,9 %5,0 %173 00025 %
Muut5,3 %4,5 %146 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %562 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.