Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,5 %23,7 %1 096 00080 %
Yle TV27,1 %6,9 %900 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %656 00048 %
Yle yhteensä33,0 %33,2 %1 171 00085 %
MTV321,7 %24,1 %1 055 00077 %
Sub4,2 %3,9 %720 00052 %
AVA2,9 %2,6 %583 00042 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,3 %280 00020 %
MTV yhteensä30,8 %32,9 %1 147 00083 %
Nelonen7,5 %9,1 %870 00063 %
Jim2,7 %2,9 %630 00046 %
Liv2,0 %1,6 %539 00039 %
Hero0,5 %0,5 %173 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,2 %1 001 00073 %
TV54,7 %4,3 %739 00054 %
Kutonen3,9 %3,4 %633 00046 %
Frii3,3 %3,2 %388 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,8 %1,2 %317 00023 %
Warner Bros. Discovery14,3 %12,6 %919 00067 %
STAR Channel3,1 %2,8 %520 00038 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %463 00034 %
Disney Finland5,7 %4,7 %673 00049 %
Muut4,5 %3,6 %456 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.