Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,3 %23,8 %553 00081 %
Yle TV26,4 %5,6 %418 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,0 %306 00045 %
Yle yhteensä30,5 %31,4 %581 00085 %
MTV324,3 %27,9 %533 00078 %
Sub3,3 %3,0 %309 00045 %
AVA3,7 %3,3 %300 00044 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,6 %121 00018 %
MTV yhteensä32,9 %35,8 %578 00084 %
Nelonen8,5 %10,5 %430 00063 %
Jim2,0 %2,1 %254 00037 %
Liv2,5 %2,0 %272 00040 %
Hero0,3 %0,3 %74 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %14,8 %494 00072 %
TV54,7 %3,9 %345 00050 %
Kutonen2,4 %2,1 %265 00039 %
Frii4,5 %4,1 %197 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC3,1 %2,0 %173 00025 %
Warner Bros. Discovery15,6 %12,7 %443 00065 %
STAR Channel2,5 %2,0 %238 00035 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %203 00030 %
Disney Finland4,5 %3,6 %308 00045 %
Muut3,9 %2,5 %200 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %626 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.