Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %11,0 %574 00040 %
Yle TV210,6 %7,0 %565 00039 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,3 %178 00012 %
Yle yhteensä21,1 %19,3 %817 00056 %
MTV325,1 %29,3 %734 00051 %
Sub5,3 %5,4 %416 00029 %
AVA1,9 %1,6 %242 00017 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,5 %168 00012 %
MTV yhteensä35,2 %39,8 %898 00062 %
Nelonen10,0 %12,9 %592 00041 %
Jim3,6 %2,8 %360 00025 %
Liv2,6 %2,6 %294 00020 %
Hero0,4 %0,6 %79 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,0 %729 00050 %
TV55,2 %4,8 %388 00027 %
Kutonen3,3 %3,0 %270 00019 %
Frii1,9 %1,2 %154 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %27 0002 %
TLC2,9 %2,2 %196 00014 %
Warner Bros. Discovery13,6 %11,4 %607 00042 %
STAR Channel5,3 %4,3 %276 00019 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %164 00011 %
Disney Finland7,7 %6,1 %349 00024 %
Muut7,3 %6,6 %353 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 142 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.