Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %23,6 %543 00079 %
Yle TV27,8 %8,1 %482 00070 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,2 %350 00051 %
Yle yhteensä35,5 %34,9 %590 00086 %
MTV319,1 %20,5 %523 00076 %
Sub5,1 %4,8 %410 00059 %
AVA2,1 %2,0 %283 00041 %
MTV:n maksukanavat2,5 %3,0 %160 00023 %
MTV yhteensä28,8 %30,3 %569 00083 %
Nelonen6,4 %7,8 %440 00064 %
Jim3,4 %3,7 %376 00054 %
Liv1,5 %1,3 %267 00039 %
Hero0,7 %0,7 %99 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,5 %507 00073 %
TV54,6 %4,7 %393 00057 %
Kutonen5,3 %4,6 %367 00053 %
Frii2,1 %2,3 %191 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC0,6 %0,4 %143 00021 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,5 %476 00069 %
STAR Channel3,7 %3,6 %282 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %260 00038 %
Disney Finland6,8 %5,7 %365 00053 %
Muut5,1 %4,7 %256 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %626 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.