Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 640 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %21,8 %539 00078 %
Yle TV28,9 %9,4 %513 00074 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %345 00050 %
Yle yhteensä35,1 %34,4 %597 00087 %
MTV318,3 %20,6 %523 00076 %
Sub6,1 %6,4 %451 00065 %
AVA2,3 %2,4 %290 00042 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,4 %139 00020 %
MTV yhteensä28,8 %31,7 %592 00086 %
Nelonen6,5 %7,7 %458 00066 %
Jim3,2 %3,6 %331 00048 %
Liv1,6 %1,4 %295 00043 %
Hero0,6 %0,8 %115 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,4 %538 00078 %
TV54,2 %4,3 %386 00056 %
Kutonen3,8 %3,5 %349 00051 %
Frii2,4 %2,4 %199 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0002 %
TLC0,6 %0,5 %152 00022 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,8 %487 00071 %
STAR Channel3,4 %3,2 %274 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %273 00040 %
Disney Finland6,9 %5,7 %366 00053 %
Muut7,3 %5,4 %301 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %640 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.