Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 643 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,5 %21,9 %530 00077 %
Yle TV26,6 %6,2 %494 00072 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,4 %325 00047 %
Yle yhteensä32,8 %31,5 %580 00084 %
MTV319,4 %22,5 %532 00077 %
Sub5,0 %4,8 %381 00055 %
AVA2,1 %2,4 %244 00035 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,7 %143 00021 %
MTV yhteensä29,0 %32,4 %589 00086 %
Nelonen6,0 %7,9 %434 00063 %
Jim3,6 %3,6 %340 00049 %
Liv1,4 %1,3 %265 00039 %
Hero0,5 %0,7 %97 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,5 %522 00076 %
TV54,6 %5,1 %385 00056 %
Kutonen4,2 %4,1 %337 00049 %
Frii2,9 %2,2 %190 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %16 0002 %
TLC0,5 %0,5 %155 00023 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,0 %457 00066 %
STAR Channel3,7 %3,8 %270 00039 %
National Geographic Channel3,9 %2,9 %296 00043 %
Disney Finland7,6 %6,7 %370 00054 %
Muut8,5 %6,1 %263 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %643 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.