Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %32,0 %1 208 00093 %
Yle TV26,4 %5,1 %1 061 00081 %
Yle Teema&Fem4,8 %3,7 %886 00068 %
Yle yhteensä43,3 %40,8 %1 234 00095 %
MTV324,5 %28,9 %1 168 00090 %
Sub3,3 %3,0 %844 00065 %
AVA2,9 %2,4 %637 00049 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,4 %255 00020 %
MTV yhteensä32,1 %35,6 %1 194 00092 %
Nelonen4,4 %5,2 %941 00072 %
Jim2,1 %1,8 %683 00052 %
Liv1,9 %1,5 %630 00048 %
Hero0,8 %1,0 %313 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %9,6 %1 039 00080 %
TV52,7 %2,7 %741 00057 %
Kutonen1,9 %1,6 %591 00045 %
Frii2,3 %2,3 %456 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %36 0003 %
TLC1,6 %1,5 %389 00030 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,2 %902 00069 %
STAR Channel1,3 %1,6 %487 00037 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %520 00040 %
Disney Finland4,2 %3,3 %674 00052 %
Muut3,5 %3,4 %566 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 243 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.