Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %31,6 %1 251 00096 %
Yle TV27,3 %6,9 %1 106 00085 %
Yle Teema&Fem4,8 %3,2 %962 00074 %
Yle yhteensä43,8 %41,7 %1 267 00097 %
MTV324,1 %28,2 %1 199 00092 %
Sub3,4 %3,2 %862 00066 %
AVA3,2 %3,1 %661 00051 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,3 %308 00024 %
MTV yhteensä32,4 %35,9 %1 235 00095 %
Nelonen4,3 %4,9 %941 00072 %
Jim1,7 %1,5 %669 00051 %
Liv1,8 %1,5 %658 00051 %
Hero0,7 %1,0 %316 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %8,9 %1 081 00083 %
TV53,1 %3,3 %775 00060 %
Kutonen1,8 %1,7 %564 00043 %
Frii2,0 %2,2 %460 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC1,5 %1,1 %399 00031 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,3 %907 00070 %
STAR Channel1,3 %1,3 %487 00037 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %494 00038 %
Disney Finland4,0 %2,8 %665 00051 %
Muut3,4 %3,2 %536 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 282 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.