Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,7 %1 584 00062 %
Yle TV26,5 %5,8 %1 391 00054 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,7 %951 00037 %
Yle yhteensä36,4 %34,2 %1 804 00070 %
MTV326,7 %30,6 %1 706 00067 %
Sub3,1 %3,1 %1 119 00044 %
AVA3,7 %3,3 %881 00034 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,1 %324 00013 %
MTV yhteensä35,0 %38,0 %1 878 00073 %
Nelonen6,3 %7,6 %1 395 00054 %
Jim1,7 %1,8 %806 00031 %
Liv2,0 %1,8 %821 00032 %
Hero0,5 %0,7 %310 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,0 %1 610 00063 %
TV53,7 %3,6 %991 00039 %
Kutonen1,5 %1,6 %683 00027 %
Frii3,3 %3,2 %564 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC3,0 %2,1 %595 00023 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,4 %1 309 00051 %
STAR Channel1,8 %1,8 %610 00024 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %555 00022 %
Disney Finland3,5 %3,0 %887 00035 %
Muut3,7 %3,1 %683 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 180 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.