Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,5 %1 614 00059 %
Yle TV27,0 %5,8 %1 480 00054 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,7 %975 00035 %
Yle yhteensä36,6 %34,0 %1 907 00069 %
MTV326,5 %30,6 %1 774 00065 %
Sub3,1 %3,1 %1 149 00042 %
AVA3,7 %3,3 %898 00033 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,1 %337 00012 %
MTV yhteensä34,9 %38,1 %1 963 00071 %
Nelonen6,3 %7,7 %1 455 00053 %
Jim1,7 %1,8 %820 00030 %
Liv2,0 %1,8 %842 00031 %
Hero0,5 %0,7 %310 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,0 %1 685 00061 %
TV53,7 %3,6 %1 009 00037 %
Kutonen1,5 %1,6 %697 00025 %
Frii3,2 %3,1 %567 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC2,9 %2,0 %603 00022 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,3 %1 333 00049 %
STAR Channel1,8 %1,8 %631 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %559 00020 %
Disney Finland3,5 %3,0 %911 00033 %
Muut3,7 %3,2 %725 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 323 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.