Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,8 %1 561 00058 %
Yle TV29,8 %9,4 %1 502 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %905 00034 %
Yle yhteensä38,1 %36,8 %1 832 00068 %
MTV319,5 %23,3 %1 638 00061 %
Sub5,5 %5,8 %1 226 00046 %
AVA2,4 %2,5 %765 00028 %
MTV:n maksukanavat2,3 %2,6 %425 00016 %
MTV yhteensä29,8 %34,2 %1 829 00068 %
Nelonen5,6 %6,3 %1 324 00049 %
Jim2,6 %2,7 %930 00035 %
Liv1,6 %1,3 %778 00029 %
Hero0,7 %1,0 %339 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,2 %1 603 00060 %
TV53,9 %4,2 %1 054 00039 %
Kutonen3,4 %3,0 %852 00032 %
Frii2,0 %1,9 %503 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %41 0002 %
TLC0,5 %0,4 %411 00015 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,5 %1 345 00050 %
STAR Channel3,3 %2,9 %762 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %711 00026 %
Disney Finland7,0 %5,3 %1 028 00038 %
Muut6,0 %4,9 %835 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 149 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.