Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,0 %1 520 00059 %
Yle TV25,7 %4,2 %1 296 00051 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,0 %936 00037 %
Yle yhteensä35,4 %32,2 %1 716 00067 %
MTV327,4 %31,2 %1 733 00068 %
Sub2,9 %2,6 %1 056 00041 %
AVA3,3 %2,8 %845 00033 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,2 %346 00013 %
MTV yhteensä35,1 %37,8 %1 886 00074 %
Nelonen7,0 %8,9 %1 363 00053 %
Jim1,9 %1,8 %863 00034 %
Liv2,3 %2,0 %826 00032 %
Hero0,6 %0,7 %347 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,5 %1 612 00063 %
TV53,7 %3,6 %996 00039 %
Kutonen1,4 %1,5 %650 00025 %
Frii3,2 %3,1 %553 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %36 0001 %
TLC3,1 %2,4 %528 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,6 %1 294 00050 %
STAR Channel1,9 %2,0 %666 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %559 00022 %
Disney Finland3,5 %3,2 %921 00036 %
Muut3,7 %3,5 %685 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 117 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.