Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 372 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %25,3 %3 070 00056 %
Yle TV27,3 %4,6 %2 719 00050 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,4 %1 740 00032 %
Yle yhteensä36,0 %32,3 %3 540 00065 %
MTV323,7 %27,8 %3 339 00061 %
Sub4,1 %4,1 %2 214 00041 %
AVA2,5 %2,1 %1 513 00028 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,2 %883 00016 %
MTV yhteensä32,2 %36,3 %3 721 00068 %
Nelonen7,0 %9,0 %2 849 00052 %
Jim2,2 %2,1 %1 627 00030 %
Liv1,9 %1,9 %1 589 00029 %
Hero0,6 %0,7 %612 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,6 %3 318 00061 %
TV53,6 %3,6 %1 944 00036 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 589 00029 %
Frii2,6 %2,7 %1 034 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %111 0002 %
TLC1,9 %1,6 %955 00018 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,5 %2 658 00049 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 238 00023 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 156 00021 %
Disney Finland5,2 %4,3 %1 736 00032 %
Muut5,0 %4,5 %1 589 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 372 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.